Viies keskus- Audiale


Audiale OÜ (Mõisa tn 4, Tallinn) https://www.kuulmiskeskus.ee/

Firma kodulehel on veebivorm: https://www.kuulmiskeskus.ee/contact, kirjutasin sinna oma soovist kuuldeaparaatidega tutvuma tulla. Vastust esmalt ei tulnud, aga kui saatsin teist korda sama soovi, vabandati vastuse viibimise eest ning pakuti aega päris kiiresti. Kuna pakutud aeg ei sobinud, leppisime meilitsi kokku uue aja. Juba esimeses kirjas oli info, et kui soovin aparaatidega tutvuda, siis see on tasuta, aga kui tahan ka audiogrammi ja aparaate ka proovida, siis on visiiditasu 25 eurot. Kinnitasin, et tahan kindlasti ka proovida ja olen tasuga nõus.

20.juulil käisin esimest korda nn Rocca al Mare kuulmiskeskuses. Ehkki keskuse nimi on Audiale, teatakse seda pigem asukoha järgi. Kabinetis ootas mind seal kõrvaarst-audioloog Truuverk.  Doktor tundis huvi, milliseid aparaate ma sooviksin, tegi seejärel audiogrammi, sh ka luukuulmistesti ja tüponogrammi (ainus koht seni, kus seda viimast on tehtud). Kukalt pani kratsima küsimus, millise sagedusega ressiivereid ma enne kasutanud olen. Ressiiver on see osa moodsamatest aparaadist, mis koos otsikuga kõrva läheb. Polegi kuulnud, et need on erineva sagedusega.
Igatahes sain teada, et minu kuulmisele sobiksid võimsamad ressiiverid, võimalik, et üks võiks olla tugevam kui teine, kuna üks kõrv kuuleb nõksa halvemini. Proovisime kohapeal kahte mudelit, koju läksin nende mudelitega, millel oli selgem ja mahedam heli. Enne allkirjastasin ka lepingu, millega lubasin, et ei kahjusta aparaate :)

Mudel oli Starkey Livio i2400 BTE, peale sai pandud 4 programmi. Programmide vahetamisel ütles meeshääl inglise keeles kas "normal", "car", "music" või "crowd". Taaskord uus kogemus, senised aparaadid on programmivahetusel ainult piiksunud. Testida sain küll vaid kolm päeva, kuna läksin kaheks nädalaks maale puhkama, aga niipalju sain targemaks, et taaskord on heli veidi terav minu jaoks. Kõige mahedam oli muusikaprogramm, aga sealgi kõlas "s" täht üsna lõikavalt. Starkey äppi ma enda telefonis tööle ei saanud, selgus, et Huawei ei võimaldagi seda.

23.juulil viisin aparaadi tagasi, andsin ka tagasisidet. Palusin näidata, mida äpiga teha saab, kuna mul pole vastavat telefoni. Ja kanäe, aparaat mõõdab pulssi (mis mul kohe kerkis selle uudise peale),  käsib rohkem suhelda (muidu võib tekkida dementsus), hindab, mis keskkonnas oled olnud (noh, et äkki oled liiga palju müras), lisaks on ekvalaiser suisa neljarealine (saad sättida sobivaid toone, mida kuulata tahad). Päris vinge värk, ma ütlen!

Leppisime kokku, et ostan endale normaalse telefoni ja tulen siis uuesti tagasi, proovin järgmisel korral veel vingemat aparaati :)

Järgmisel korral uue iPhonega testides veendusin, et minu telefonis toimivad need äpid samuti väga hästi ning ka aparaadis ei pidanud pettuma- kõik on väga suurepärane, mulle see meeldib! Ainuke mure on see, et silmusvõimenduse saamiseks tuleb soetada juurde lisaseade. 



Comments

Popular posts from this blog

Eksperiment alga! Esimene keskus- Audiomed

Kokkuvõte

Seitsmes keskus- Tartu Ülikooli Kliinikum