Kokkuvõte

Kokkuvõte kuulmiskeskuste eksperimendist

Eksperiment kestis 11.juunist kuni 18.septembrini, ca 3 kuud. Selle aja jooksul külastasin 7 kuulmiskeskust 23 korda, proovisin kaheksat aparaati. Kahest keskusest ei saanud demosid, kuna ei olnud mulle sobivaid mudeleid. 

Registreerimine on igasse keskusesse isemoodi- kõige rohkem meeldis mulle Kuuldeaparaadid.ee lehel olev registreerimisvorm. Väga lihtsasti sai aru, et aja saab just aparaadi sobitamiseks ning vabu aegu oli piisavalt. Lisaks tuli ka meili peale kinnitus registreerimise kohta. Veebi kaudu sai oma soovi saata ka ITK-s ja Audiales. Ka Audiomedis oli elektroonne registreerimisvorm, aga ma ei saanud täpselt aru, kelle juurde ma peaksin aja panema.  Kõige kiiremini vastas e-mailile Audiomed, kõige varasema aja sain ma aga Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinikust, seal pakuti visiidiaega juba järgmiseks päevaks. Üldiselt oli igal pool võimalik vastuvõtule pääseda mõistliku aja jooksul. 

Lisadokumente ei ole ilmtingimata konsultatsioonile vaja kaasa võtta, aga abiks võiksid olla varasemad audiogrammid. Minule tehti igas kuulmiskeskuses uus audiogramm, sest mul ei olnud üheski kaasas varasemat uuringut. 

Minu aparaadisobitusega tegelesid nii audioloogid, kõrvaarstid, müügiesindajad-tehnikud, kuulmisuurijad kui ka õed. Hindan väga nende inimeste tööd, kes tõesti pühendumusega proovisid mulle sobivaid aparaate otsida ja arvestasid ka minu soovidega. Mõnes kohas oli mu keerulisem selgitada, milline peaks olema mugav ja mõnusa tämbriga aparaat, sest audiogramm näitavat, et mul on vaja just kõrgeid helisid rohkem juurde keerata. Kuna ma ei talu kõrgeid ja kriiskavaid helisid, siis valisin teise vooru need aparaadid, millest kostus  minu jaoks mahedam ja madalam tämber- suured tänud neile, kes jaksasid häälestada mitmeid kordi, kuni ma rahule jäin. 

Kuulmisteste tehti keskustes üsna erinevalt. Mõnes kohas viidi testid läbi helikindlas kabiinis, teises aga kabineti laua taga. Enamasti tehti tavaline toonaudiogramm, kus pead vajutama nupule, kui kuuled piiksu. Ühes kohas tehti aga nii, et nuppu pidi all hoidma senikaua, kuni kuuled piiksu. Kui enam piiksu ei kostu, siis lased nupust lahti. Enamikes kohtades tehti ka luukuulmisuuring, kus pannakse pähe kõvemad "tangid" ja heli kostub vibratsioonina. Ühes kohas tehti ka tümpanomeetria.

Sain aparaate proovida igas keskuses keskmiselt nädala jooksul. Kahes keskuses ei olnud minu jaoks sobivaid mudeleid, seega sain testida viie keskuse poolt pakutavaid tooteid. Lepingu aparaadi proovimiseks pidi sõlmima kahes kohas. Ühes keskuses on visiit sel juhul tasuline, kui aparaati ei osta. Haiglates oli tavaline visiiditasu 5 eurot. 

Proovisin Signiat, Phonakit, kahte Resoundi, Oticoni, kahte Starkeyd, Bernafoni, kokku 8 aparaati. Kahte aparaati proovisin kaks korda, sest esimesel korral ei olnud mul sobivat telefoni, mis aparaadiga ühenduks. Soovisin tipptasemel aparaati, mis ühenduks otse telefoniga (ilma striimerita), millel oleks silmusvõimendus ja mis oleks minu kõrva jaoks mugav. Viies keskuses selliseid aparaate ka oli, kahes mitte, kuna haiglates on aparaadid soetatud hangete raames ning tipptasemel aparaatide ostmist piirab nende hind. Mõne aparaadiga sain kiiremini sõbraks, teistega ei suutnud ma üle paari tunni koos olla, helid olid liiga valusad ja ebamugavad. Olen juba kogenud aparaadikasutaja ja tean, et ebamugava aparaadiga ei ole võimalik ära harjuda, need tekitavad lihtsalt tervisehäireid- peavalu, peapööritus, uimasus, kõrvavalu jne. Aparaat peab olema kohe mugav, sõnadest peab aru saama, veesolin, nõude kolin, paberi krabin, liiklusmüra jm ei tohi olla häiriv või suisa valutekitav. 

Minu jaoks olid mugavad Phonak, Starkey ja Oticon, kes said ka teise vooru. Laetavad mudelid minu jaoks ei sobi, sest unustan neid pidevalt laadima panna, seega valisin patareidega aparaadid. Olen oma otsuse nende kolme osas teinud, aga kuna mul ei ole veel erimenetluse taotlust sisse antud, rääkimata aparaadi kättesaamisest, siis ma seda veel ei ütle, mis aparaat võitjaks osutus :)

Kronoloogia:
11.juuni saadetud välja e-mailid või registreeritud kuulmiskeskuste vastuvõtule
19.juuni- Audiomed, võetud prooviks Phonak Audeo M90-312
26.juuni- Audiomed, tagastatud Phonaki aparaadid
8.juuli- Audiomed, võetud Signia Pure Charge & Co 7X
10.juuli- Kuuldeaparaadid OÜ, võetud Resound Linx 3D 9.
13.juuli- Kuulmisrehabilitatsioonikeskus, võetud Oticon Opn S1
15.juuli- Audiomed, tagastatud Signia aparaadid
16.juuli- ITK, saadud arstitõend, demoaparaate ei olnud.
17.juuli- Kuuldeaparaadid OÜ, tagastatud Linx 3D 9, võetud Linx Quattro 9
21.juuli- Audiale, võetud Starkey Livio i2400 BTE
23.juuli- Audiale, tagastatud Starkey aparaat (et hiljem võtta teine mudel)
24.juuli- Kuuldeaparaadid OÜ, tagastatud Linx Quattro 9
28.juuli- Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinik, demoaparaate ei saanud, programm ei hakanud tööle
29.juuli- Kuulmisrehabilitatsioonikeskus, tagastatud Oticon Opn S1
11.august- Tartu Ülikooli Kliinikum, ei saanud demoaparaati :(
17.august- Audiomed, võetud uuesti Phonak Audeo M90-312
19.august- Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinik, võetud  Zerena 9
2.august- Kuulmisrehabilitatsioonikeskus, võetud Oticon Opn S1(teine katse, koos telefoniga)
2.september- Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinik, tagastatud Zerena 9
9.september- Audiale, võetud Starkey Livio Edge Al (teine katse, põlvkond uuema aparaadiga)
11.september- Kuulmisrehabilitatsioonikeskus, häälestatud Opn S1
16.september- Audiale, tagastatud Livio Edge Al
18.september- Kuulmisrehabilitatsioonikeskus, tagastatud Oticon Opn S1

Minu audiogrammid

Oticonis tehtud 2020, 2011 ja 2008



Kuuldeaparaadid OÜ

    
                                                
                                                    Tartu Ülikooli Kliinikum



Audiale


                                                                      Audomed

            

                                                                    Ida-Tallinna Keskhaigla

    
                                                       Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinik 2020 ja 2011









Comments

Popular posts from this blog

Eksperiment alga! Esimene keskus- Audiomed

Seitsmes keskus- Tartu Ülikooli Kliinikum