Eksperiment alga! Esimene keskus- Audiomed



On möödunud taaskord 4 aastat ning olen alustamas otsinguid uue kuuldeaparaadi saamiseks. Otsustasin teha eksperimendi ning külastada kõiki kuulmiskeskuseid. See, mida ma keskuste külastuste järel kirja panin, väljendab ainult minu isiklikku kogemust ega ole seotud Eesti Vaegkuuljate Liiduga. Käisin keskustes tavakülastajana, aparaadid, mida proovisin, olid just mulle sobilikud ega pruugi teistele inimestele üldse asjakohased olla. 

Mul on olnud kaks korda Oticonid ning kolm korda Siemensid/Signiad, annan seekord aga võimaluse ka Resoundile, Bernafonile, Starkeyle ja teistele. Egas midagi, hakkasin keskustes aegu kinni panema. Tahtsin registreerida kirjalikult, vaegkuulja ikkagi, eks. Saatsin kõikidesse keskustesse ühesuguse kirja, välja arvatud ühte, kus oli kodulehel mugav registreerimisvorm ning sain seal aja kohe ise valida. Minu tekst oli selline: 


Tere
sooviksin soetada endale uusi kuuldeaparaate. Sellega seoses tahaksin panna kinni aega teie keskuses konsultatsiooniks sobivate aparaatide väljavalimiseks. 
Millal teil oleks võimalik mind vastu võtta ning mida mul veel oleks vaja eelnevalt teha?
Lugupidamisega

Külliki Bode

Vastused tulid enamasti üsna pea, vabu aegu leidsid kõik keskused ruttu. Annan  ülevaate selles järjekorras, kuidas ma neid keskuseid külastasin. 


Audiomed (Kotka Tervisemaja, Kotka 12, Tallinn)   https://kuulmiseni.ee/

Kodulehel oli ka veebiregistreerimise vorm, aga ma ei saanud aru, kelle juurde peab aja kinni panema, kui kuuldeaparaate taotlen. Valida oli kuulmisnõustaja ja otorinolarüngoloogi vahel, kas peab aga kõigepealt arstil käima, sellest ma aru ei saanud. Saatsin siis e-maili aadressile parema@kuulmiseni.ee. Vastus tuli juba samal päeval ning sobiva aja leidsime 19.06. 
Keskusesse sisenemisel tuli desinfitseerida käed, täita tervisedeklaratsioon ja panna ette mask. 


 Talusin maski täpselt niikaua, kuni ma audioloogi uksest sisse sain, siis käis pea ringi ja õhk oli otsa saanud. Mask toob ikka hingamishäired kenasti esile. Õnneks lubas Maris olla ka ilma maskita. Tema ise kandis visiiri, seega ohutus oli tagatud. 

Maris küsis esimesena, milleks mulle aparaati vaja on, st millistes kohtades ja keskkondades kasutamiseks. Seejärel vaatas kõrvad üle ning tegi audiogrammi, selleks spetsiaalselt ehitatud "putkas". Marise audiogrammi tegemise viis erines tavapärasest, kuna pidin hoidma nuppu all senikaua, kuni piiks kestab. Lisaks tegi ta ka sellise testi, kus pidin piikse kuulama ka sahinas- see olevat luukuulmise test. Sain teada, et kuulmine on võrreldes nelja aasta taguse ajaga kehvemaks läinud, eelkõige madalate helide osas. 

Avaldasin, et sooviksin sellist aparaati, millega saaks telefoniga otse rääkida, st heli tuleks kohe aparaati, ilma vahepealsete striimerita.Kuna mul on Androidi-põhine telefon, siis selgus, et ainus aparaat, mis sellega ühineks, on Phonak. Ohohh, tõesti? Seni ma teadsin, et ainult IPhone-kasutajad saavad nn otse rääkida. Muidugi proovime, milles küsimus!
Lisaks selgus, et sellele mudelile saab ka silmusvõimenduse panna. Väga super- proovime :)

Tõesti-tõesti, Phonak ühendus mu telefoniga ning häälestuse osas ei olnud ka midagi kurta, kõik toimis hästi. 

Peale nädalast Phonaki proovimist pärast sain Signia. Kuna demoaparaate oli vaid laetavas vormis, siis võtsin seekord laetava mudeli .Ka Signia oli heli poolest väga mugav, sarnane minu praegusega, aga see tegi ka samu vigureid, mis mu praegune aparaat. Laetavad aparaadid ei sobi mulle ka seetõttu, et olen udupea ning unustan neid laadima panna..

 

Nendest kahest aparaadist pääses teise vooru Phonak. Kui sain parema telefoni, võtsin uuesti Phonaki ja asusin juba põhjalikumalt testima. Kaasa sain ka Rogeri, mis aitab kuulda koosolekutel ja ka nt telekast- arvutist muusikat. Mulle meeldis väga Phonaki äpp, millega sai endale ise sobiva programmi koostada. Nuriseda ei ole mitte millegi üle :) 




Comments

Popular posts from this blog

Kokkuvõte

Seitsmes keskus- Tartu Ülikooli Kliinikum